سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دنیا خانه‏اى است که از آن بگذرند ، نه جایى که در آن به سر برند ، و مردم در آن دو گونه‏اند : یکى آن که خود را فروخت و خویش را به تباهى انداخت ، و دیگرى که خود را خرید و آزاد ساخت . [نهج البلاغه]
 

 


جمعه 93 اسفند 29 , ساعت 9:35 عصر


دانلود فیلم اسپرم گیری در گاو کلیک کنید

 کتاب اصول پرورش گاو های شیری کلیک کنید

تصاویر از گاو شیری کلیک کنید

آشنایی با جایگاهها در پرورش گاو شیری کلیک کنید


عوامل از دست دادن آبستنی در گاو کلیک کنید

طرح توجیهی پرورش گاو کلیک کنید

نحوه صدور مجوزهای گاوداری کلیک کنید

اصول پرورش گاو شیری کلیک کنید

فیلم مراحل زایمان گاو کلیک کنید

  دانلود فیلم آموزشی پرورش گاو گوشتی,
  سی دی آموزشی پرورش گاو ,
  دانلود پرورش گاو,

 

 

نجام شاخ سوزی در هفته دوم (از روز 7 تا روز 11) به روش صحیح ( با پماد شاخ سوز و در محل رویش شاخ و یا با داغ کردن دکمه رویش شاخ) الزامی است.

8- قطع سرپستانکهای اضافی در هفته دوم با رعایت موارد بهداشتی و استرسی الزامی است.

9- بیماریابی در باکسهای گوساله دانی روزانه حداقل 2 بار الزامی است بدیهی است گوسااله های  مشکوک و بیمار باید جهت دما گیری و معاینه و انجام اقدامات بعدی سریعاً به دامپزشاک معرفی  گردد.

11- با توجه به شیوع  بیماریهاای عفونی و واگیر دار بخصوص در فصو ل گرم سال، مبارزه باحشرات،مگس،جوندگان و سگ و گربه الزامی است.

11-با توجه به شیوع بیماریهای عفونی و واگیر دار ( همچون لپتوز، BVD,IBR ، یون، ساالمونلا و ...) احداث حوضچه های آب و مواد ضدعفونی کننده مناسب و تعویض روزانه آنها الزامی است.

12- با توجه به  شیوع انتشار سریع بیماریهای فوق  بخصوص یون و ساالمونلا از ورود افراد غیر مسئول و غیرمرتبط به گوساله دانی ممانعت بعمل آمده و همچنین به جهت این که منبع آلودگی یون و سالمونالا کود دامهای آلوده در بهاربندهای شیری می باشد لذا از تردد تراکتور و دیگر ادوات ماشینی مشغول به کار در بهاربند های شیری به این بخش جداً ممانعت بعمل آید.

13- با توجه به شیوع  آسان بیماریهای واگیردار و عفونی  رعایت کامل موارد بهداشتی مانند شستشو و ضدعفونی ظروف حمل شیر و آب، شستشو و ضدعفونی باکسهای گوسااله دانی، بهداشت چکمه و لباس کارگر و نیز بهداشت بستر کاملا الزامی است.

14-توجه داشته باشید که خطر پنومونی و اسهال در زمان قط شیر به دلیل وجود استرس و لذا فعف سیستم ایمنی بدن افزایش یافته و لذا به حداقل رساندن استرس در زمان قطع شیر الزامی بوده و شرایط  قطع شیر باید بر اساس پروتکل های ارساالی ( در نظر گرفتن سلامتی و شادابی  گوساله) صورت پذیرد.

15-جهت کنترل گوساله های قط شیر از خطر بروز استرس و بیماریها، گوسااله ها در باکسهای  انفرادی به مدت 5 روز تحت نظر قرار می گیرند. در صورت صلاحدید دامپزشک فارم از قطع شیر  گوساله ی  تحت درمان تا بهبودی کامل باید اجتناب کرد.

16-در صورت درگیری گله به بیماریهای عفونی  و واگیر دار و احتمال سرایت آن به بخش گوساله دانی نمونه گیری از خون، مدفوع، لاشه تلف شده و سواپ از بینی الزامی بوده و ادین منظور تا زمان قطعی شدن آزمایش، گوساله یا گوساله های مشکوک باید در یک مکان مشخص تیمار و قرنطینه شوند.

17-ارزیابی کیفیت شیر پاستوریزه و استارتر مورد تغذیه گوساله ها از نظار میزان آفلاتوکسین ها (خصوصاً M1)  و پاتوژن های احتمالی به صورت ماهانه الزامی بوده که باید توسط مدیر سلامت گله صورت پذیرد.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ