سفارش تبلیغ
صبا ویژن
از آنچه به کارت می آید بپرس و آنچه را به کارت نمی آید واگذار . [امام علی علیه السلام]
 

 


جمعه 93 اسفند 29 , ساعت 9:26 عصر


دانلود فیلم اسپرم گیری در گاو کلیک کنید

 کتاب اصول پرورش گاو های شیری کلیک کنید

تصاویر از گاو شیری کلیک کنید

آشنایی با جایگاهها در پرورش گاو شیری کلیک کنید


عوامل از دست دادن آبستنی در گاو کلیک کنید

طرح توجیهی پرورش گاو کلیک کنید

نحوه صدور مجوزهای گاوداری کلیک کنید

اصول پرورش گاو شیری کلیک کنید

فیلم مراحل زایمان گاو کلیک کنید

  عکس گاو پرواری,
  عکسهای گاو پرواری,
  دانلود فیلم پرورش گاو پرواری ,

 

 

در دامداریهای ایران حذف اکثراً اجباری است و انتخاب تأثیری روی آن ندارد چون به صفاتی همچون ماندگاری توجه نمی شود. (مشکلات سم، پستان و....) پس باید روی ماندگاری گاو در گله تأکید داشته و در زمان انتخاب اسپرم آن را در نظرگرفت .
.....................
طول عمر فاکتورمهم اقتصادی در تولید شیر می باشد چون :
1- سبب کاهش نرخ حذف و در نتیجه کاهش هزینه های پرورش می شود.
2- افزایش سود ناشی از تولید شیر . ( بیشترین عملکرد تولیدی درچهارمین تا هفتمین دوره شیردهی به دست می آید)
3- ممکن است سبب کاهش هزینه های دامپزشکی گردد.
4- امکان انتخاب بیشتر برای صفات اقتصادی شبیه تولید شیر را میسر می کند.
سوددهی را تنها موقعی می تواند ثبت کرد که گاو از گله حذف شده باشد پس انتخاب ح یواناتی که سوددهی بیشتری دارند باید با اندازه گیری شاخص هایی که در سنین پایین درگاو مشاهده می شوند، صورت گیرد صفات تیپ
صفت استاندارد
تعریف دقیق هر صفت به خوبی مشخص شده است واستفاده از محدوده کامل امتیازات خطی برای شناسایی حدود هر صفت در داخل جمع یت ضروری است . پارامترهای ارزیابی برای محاسبات باید براساس حدود نهایی بیولوژیکی مورد انتظار تلیسه های دو ساله باشد .
صفات خطی ، توصیفی از گاو را ار ائه می دهند که توسط چشمان فرد ارزیابی کننده ارزیابی می شوند . بیشتر صفات می توانند به جای مقیاسی که توسط فرد ارزیابی کننده استفاده می شود توسط معیار سانتی متر اندازه گیری شوند. صفات خطی زبان بین المللی طبقه بندی هستند .
خصوصیات عمومی صفات دسته بندی شده ای هستند که از نقطه نظر بیولوژیکی خطی نیستند و بر اساس اهداف اصلاحی هر کشور یک مقیاس توصیفی ذهنی برای ا ندازه گیری مطلوبیت گاوها به آنها داده می شود و بدلیل تفاوت درتعریف اهداف اصلاحی بین کشورها ، ارائه یک تعریف هماهنگ برای خصوصیات عمومی مشکل است . اما از آنجا که به طور روزافزون استفاده بین المللی از گاوهای نر افزایش می یابد این موقعیت به وجود خواهد آمد که س یستم طبقه بندی هماهنگ شده به طول کامل مورد قبول همه کشورها قرار گیرد .
صفات خطی تیپ اساس سیستم های طبقه بندی مدرن وهمه سیستم های تعریف گاو شیری هستند. طبقه بندی خطی بر اساس اندازه گیری صفات فردی تیپ بنا شده است



لیست کل یادداشت های این وبلاگ