سفارش تبلیغ
صبا ویژن
عیب تو نهان است چندانکه ستاره بختت تابان است . [نهج البلاغه]
 

 


جمعه 93 اسفند 29 , ساعت 9:24 عصر


دانلود فیلم اسپرم گیری در گاو کلیک کنید

 کتاب اصول پرورش گاو های شیری کلیک کنید

تصاویر از گاو شیری کلیک کنید

آشنایی با جایگاهها در پرورش گاو شیری کلیک کنید


عوامل از دست دادن آبستنی در گاو کلیک کنید

طرح توجیهی پرورش گاو کلیک کنید

نحوه صدور مجوزهای گاوداری کلیک کنید

اصول پرورش گاو شیری کلیک کنید

فیلم مراحل زایمان گاو کلیک کنید

  پرورش گاو گوشتی و گاو شیری,
  دانلود فیلم پرورش گاو ,
  دانلود پروژه پرورش گاو ,

 

 

روزانه 60 تن شیر در واحدهای دامپروری مؤسسه‌ی کشت و صنعت مزرعه‌ی نمونه‌ی آستان قدس رضوی تولید می‌شود. 1500 رأس گاو شیری در این مزرعه وجود دارد. در هر روز سه وعده دوشش از این گاوها انجام می‌شود که در هر واحد، متوسط تولید حدود 32 کیلو شیر است. در فاز اول دوشش 20 تن، در فاز دوم 16 تن و در فاز سوم 23 تن شیر تولید می‌شود.
واحدهای گاوداری مزرعه‌ی نمونه در بخش فعالیت‌های دامپروری از واحدهای بزرگ گاوداری کشور محسوب می‌شود.
این مؤسسه بزرگ‌ترین گاوداری را در استان داشته و هم‌چنین اولین گاورداری دارنده‌ی گواهی‌نامه ISO 9001 در زمینه‌‌‌ی تولید شیر، تلسیه و جوانه‌ی نژاد هلشتاین آلمان و کاناداست. (تلسیه گوساله ماده‌ای است که برای اولین بار آبستن شده است).
میزان تولید روزانه‌ی شیر بسته به فصول مختلف متغیر است. معمولا در زمستان تولید شیر افزایش می‌یابد. بخشی از شیر گاوداری به شرکت فرآورده‌های لبنی رضوی منتقل شده و بعد از تبدیل شدن به دوغ، بستنی و شیر به نام لبنیات رضوی در بازار عرضه می‌شود. خوب است گفته شود که شرکت فرآورده‌های لبنی رضوی با سود حاصل از تولیدات مؤسسه‌ی مزرعه‌ی نمونه راه‌اندازی شده است.
مجموعه‌ی گاوداری شماره 2 در جنوبی‌ترین قسمت مزرعه‌ی نمونه نیز در مجاورت راه‌آهن تهران – مشهد قرار گرفته است و گاوهای نگه‌داری شده در این گاوداری از نژادهای هلیشتاین آلمان هستند که در این شرایط، پرتولیدترین گاو شیری به شمار می‌آید. در خصوص افزایش کمی محصولات دامی، در افزایش تعداد دام مولد و گاو دوشا تلاش‌های فراوانی صورت گرفته و از تکنولوژی نوین دستگاه‌های شیردوشی متاترون و دستگاه‌های فیدر تمام اتوماتیک استفاده شده است. هم‌چنین درباره‌ی کیفیت تولید شیر استفاده از اطلاعات علمی روز دنیا مدنظر بوده که با به کارگیری کارشناسان و مشاوران متخصص این امر امکان‌پذیر شده است.
برای شیردوشی گاوها از دستگاهی به نام متاترون 21 استفاده می‌شود. از مزیت‌های این دستگاه این است که به آنتن‌هایی برای بررسی سلامت گاو و کیفیت شیر دوشیده شده مجهز است. دوشیدن گاو با ابین دستگاه هر 8 ساعت یک بار صورت می‌گیرد و با استفاده از این اطلاعات پی بردن به چگونگی مدیریت و کارآیی واحد تولید ممکن می‌شود.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ