سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانش را احراز نکند، مگر کسی که درس خود را ادامه دهد . [امام علی علیه السلام]
 

 


جمعه 93 اسفند 29 , ساعت 9:21 عصر


دانلود فیلم اسپرم گیری در گاو کلیک کنید

 کتاب اصول پرورش گاو های شیری کلیک کنید

تصاویر از گاو شیری کلیک کنید

آشنایی با جایگاهها در پرورش گاو شیری کلیک کنید


عوامل از دست دادن آبستنی در گاو کلیک کنید

طرح توجیهی پرورش گاو کلیک کنید

نحوه صدور مجوزهای گاوداری کلیک کنید

اصول پرورش گاو شیری کلیک کنید

فیلم مراحل زایمان گاو کلیک کنید

  قیمت به روز گاو شیری ,
  قیمت تغذیه گاو شیری و پرواری ,
  قیمت روز گاو شیری,

 

 

 

 

گاو نژاد سیستانی از پنج هزار سال قبل در منطقه میزیسته است که از آن برای کار کشاورزی تولید شیر وگوشت استفاده می نموده اند اما مدارک علمی وقابل پذیرش برای اثبات پنج هزار سال پیشینه بدست آمده پیکر گاو از جنس سنگ لاجوردواز آخرین کاوشهای باستان شناسی در منطقه باستانی شهر سوخته سیستان است که این پیکره ها با خصوصیات این نژاد کاملا تطابق دارد مانند کوهان ، بدون شاخ بودن ، بدنی گوشتی و عضلانی که نشان از وجود زیستگاه دیرین در این منطقه دار به گزارش ایرنا، آثار به دست آمده از حفاریها و اکتشافات باستان شناسان در شهر سوخته که از قدمت بیش از ? 5هزار سال برخوردار است دلایل محکمی بر حیات گاو سیستانی در این منطقه است.







یکی از آثار به دست آمده از بقایای استخوان‌های حیوانات آن دوره مربوط به پیکره گاو کوهان دار از گونه‌های گاو سیستانی است رنگ غالب بدن این حیوان سیاه است اما رنگهای خاکستری و خرمایی و ابلق نیز در بین جمعیت این نژاد دیده می‌شود این گاوها اصولا دارای قامتی بلند دست و پایی کشیده و ناحیه کمر قوس دار و فرو رفته پیشانی پهن و برجسته هستند.

چشمهای گاو اصیل سیستانی کوچک و گوشها آویزان و پوست بدن نرم و لطیف است. گاو سیستانی دارای کوهانی نسبتا بزرگ بوده که بافت آن از چربی و گوشت تشکیل شده است.

داشتن غبغب شل و آویزان نیز از دیگر خصوصیات این گاو است به طوری که از زیر پوزه شروع می‌شود و تا زیر کشاله دست ادامه دارد.

قسمت‌های خلفی و ران گاو سیستانی بخصوص گاوهای نر تخمی و پرواری بسیار پهن و برجسته بوده و دارای عضله و گوشت زیاد و مرغوب است که از این نظر به نژادهای گوشتی شباهت دارد.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ