سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوند، نرمش و ملایمت در همه چیز را دوست دارد. [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
 

 


سه شنبه 94 فروردین 4 , ساعت 1:5 عصر


دانلود فیلم اسپرم گیری در گاو کلیک کنید

 کتاب اصول پرورش گاو های شیری کلیک کنید

تصاویر از گاو شیری کلیک کنید

آشنایی با جایگاهها در پرورش گاو شیری کلیک کنید


عوامل از دست دادن آبستنی در گاو کلیک کنید

طرح توجیهی پرورش گاو کلیک کنید

نحوه صدور مجوزهای گاوداری کلیک کنید

اصول پرورش گاو شیری کلیک کنید

فیلم مراحل زایمان گاو کلیک کنید

  فیلم آموزشی تلقیح مصنوعی گاو هلشتاین,
  محل فروش گاو صنعتی هلشتاین ,
  تصویر گاو هلشتاین برای پرورش ,
  قیمت گاو شیری هلشتاین 91 ,
  قیمت نژاد گاو شیری هلشتاین,

 

 

از سال 1960، دامداران با پی بردن به اهمیت تلقیح مصنوعی و مزایای آن، استقبال قابل توجهی از این مورد نموده که از آن زمان تاکنون این کار به سرعت در بین گاوداران رایج گشته و به صورت امری متداول درآمده است. در ایران نیز این تکنیک در تمامی گاوداری های صنعتی و برخی گاوداری های نیمه صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد.
استفاده از روش تلقیح مصنوعی به سرعت جایگزین گاو نر شده و فواید بسیاری برای گاوداران دارد. زیرا با این روش، فحلی گاو در زمان مناسب و حتی در حین فعالیت های روزمره گاوداری شناسایی شده و تلقیح صورت می گیرد. هزینه پایین عملیات تلقیح مصنوعی، ثبت دقیق زمان تلقیح و آبستنی و تهیه شناسنامه تولیدمثلی دقیق برای گاو، استفاده از اسپرم های پروف شده با ارزش اصلاحی بالا، تولید شده توسط کمپانی های معتبر اسپرم (بالاخص که اخیرا اسپرم های تعیین جنسیت شده که تحولی اساسی در صنعت گاوداری ایجاد خواهد کرد) و کنترل بیماری های تولیدمثلی از مهمترین مزایای این روش می باشد.
مهمترین عیب این روش این است که برخی تکنسین ها و افراد آموزش دیده تلقیح مصنوعی، علم خود را در روش های کاربردی این تکنیک افزایش نداده و تنها به مهارت عملی خویش تکیه می نمایند. در نتیجه علی رغم صرف هزینه، امر تلقیح از موفقیت خوبی برخوردار نمی گردد که این مساله سبب کاهش درصد آبستنی که یکی از شاخص های مدیریت مطلوب گاوداری است، می گردد.
در صورتی نسبت های استاندارد برای آبستنی گله به دست خواهد آمد که همراه با کسب مهارت های عملی تلقیح مصنوعی، اصول بهداشتی و تکنیکی این کار نیز توسط ماموران تلقیح رعایت گردد. بنابراین عملیات تلقیح مصنوعی کاملا باید زیر نظر دامپزشک و مدیر تولید گاوداری باشد. به طوری که کنترل ثبت دقیق اطلاعات تولیدمثلی از اهم وظایف مدیریت تولید و کنترل کافی عملیات تلقیح و آموزش تکنیک های جدید در زمینه تلقیح مصنوعی به عهده دامپزشک فارم خواهد بود.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ